Man måste ha barn! Eller?

Som säkert många av er vet tycker inte jag om barn, vill heller inte ha barn i framtiden.
What? Så många gånger som folk kollat snett, eller sagt att jag kommer ångra mig. Men jag har aldrig gillat barn och har aldrig tänkt mig som en mamma. 
Det är som att folk tycker att det är en plikt att man ska skaffa barn, men allvarligt talat!
 
De flesta har den där "Awww!"-reaktionen när de ser en bebis, men jag känner bara "Fy!, Få bort den. Låt den inte röra mig" När jag ser söta djur får jag den där "Aww"-reaktionen, kanske ska jag bli crazy catlady istället? 
 
Jag kan inte komma på en enda bra anledning för mig att skaffa barn, ser bara nackdelar. Tycker dock synd om Johan som älskar barn och som vill ha barn i framtiden. Men sorry, alla vill inte det. 
Jag vill hellre bo på en gård med massor av djur. Hästar, hundar, katter, får och massvis med andra djur. Jag vill hellre fokusera mer på hästarna och jobb.
 
Så snälla ni som säger att man ångar sig när man blir äldre, du kommer älska dina egna barn osv. 
Alla personer tycker inte likadant, fine om du älskar barn. Men låt mig ha min åsikt!
 


Kommentarer
Sunniva Lindh

Hahaha, jag var bara tvungen att kommentera detta inlägg. Det skulle kunna ha varit jag som skrev det. Har heller aldrig velat ha barn, av hur många olika anledningar som helst. Den extrema brist på förståelse från omvärlden är helt makalös. Saken blir inte bättre av att både min mor och min ena bror är förskollärare och att alla mina syskon har ungar. Du kan tänka dig hur våra familjeträffar ser ut...
Jag har också partner sedan 2,5 år tillbaka (som också heter Johan btw, haha) och nu mer än någonsin ligger förväntningarna i luften. Ändå är jag säkrare nu än någonsin på att jag inte vill ha egna barn. Det sa ju alla när jag var yngre, att "när du är äldre och har pojkvän så kommer du ju vilja ha barn". Icke!
Haha, ursäkta för lååång kommentar. Blev så till mig av att för en gångs skull stöta på någon som har samma tankar som jag om ämnet! Önskar dig ett barnfritt liv med många underbara djur :)

2016-01-15 @ 22:23:29
URL: http://sunnivalindh.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0