Kommer hon klara sig?

Fy fan för denna dagen! Det var längesedan jag grät så mycket.
Var väldigt nere imorse, sovit dåligt i veckor och mår dåligt för gipset. Orolig över jobbet och hur långt bak jag måste börja om med Solvind.
Var stensäker att jag skulle komma på bättre tankar i stallet.

Vi kom dit, fixade hennes box osv. Skulle hämta henne i hagen för att fixa henne för ridpasset. Jag ser då att hennes öga är väldigt svullet och hon kan inte öppna ögat. Bestämde mig för att ringa veterinären. En tjej kom ut och tittade på henne.

Hon har fått ett sår på hornhinnan, hon ska äta medicin i 4 dagar och få salva i ögat flera gånger om dagen. Jag ser att hon har ont, det gör ont av att se på henne. Går runt med en klump i magen, tänk om det blir värre? Tänk om ögat måste plockas bort? Alla dessa "Tänk om"! 
Om jag förlorar henne vet jag inte vad jag gör. När är det våran tur att skina som stjärnorna?

Vad skulle jag göra utan dig?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0