Föräldrar, gör ert jobb!

Jag är så satans trött på alla ouppfostrade snorungar. Vad hände med att respektera de äldre?
På jobbet har jag hört så många ouppfostrade snorungar i olika åldar. De är tykna och tror dom är något, hur kan föräldrar ens acceptera sådant språk. 
Jag har hört svordomar, grova dessutom mot vuxna. För några veckor sedan hörde jag några killar som sa kärringjävel till en stackars dam med rullator som hade problem med alla sina varor. De stannade inte ens och hjälpte till. Fy! Blir förbannad. Självklart hjälpte jag damen med varorna trots att det var fullt upp på jobbet. 
 
Nästan varje dag hör eller ser man ungdomar som beter síg som idioter mot sina medmänniskor. Hur kan man ens bete sig så och gå därifrån utan att få dåligt samvete?
Som jag sagt förut. Det var bättre förr. Mina föräldrar har berättat om när dom var små (60-70talet), då skulle man allt säga tack och buga eller ta i hand. Man sa ofta herr eller fru till de äldre, vad hände med det? Vart och när började det gå utför i hur man uppfostrar sina barn?
 
Föräldrar som har barn som beter sig som snorungar mot andra. Ta tag i det! Gör ert jobb, det är inte fröknar och lärare på skola och dagis som ska uppfostra era barn.
 
 


Kommentarer
G

Smart tjej

2015-10-09 @ 09:52:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0