Änglavakt

Satt idag och var väldigt nedstämd när jag tänkte att mitt liv är just nu på standby, ridningen och jobbet ligger på hyllan pågrund av denna dumma skadan. Hade jag inte ridit just den rundan den dagen kanske jag inte hade varit skadad nu. Tröttsamt att man inte kan se in i framtiden, det är inte alltid så lätt att vara efterklok.
 
Men så tänkte jag också på vilken tur jag hade som bara skadade handen. Jag fick trots allt en stor häst på ca ett halvt ton på mig. Solvind väger någonstans mellan 500-600 kg, det är verkligen inga lätta djur som vi håller på med. Med tanke på att hon landade rätt på mig kunde jag lika gärna fått inre skador eller skadat ben och armar mycket värre än vad jag gjorde. 
Skrämande tanke!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0