Ridning i manegen

Idag red jag i manegen och det var så skönt att äntligen sitta på hästryggen igen. Har ju bara kunnat rida ut korta bitar, skulle egentligen bara skritta och trava men kunde inte låta bli. Känner dock att jag har ganska ont i både handleden och tummen, men det kommer försvinna när jag får mer muskler igen.

Red bara i typ 20 min innan det gjorde för ont. Hon var väldigt pigg och hon bråkade lite en gång men det gick bättre mot slutet. Testade även galoppbyten och de gick fortfarande bra. Vill dock få lugnare byten, hon vill gärna studsa iväg efter.

Blir kanske hoppträning på Torsdag för vår del. Har inte riktigt bestämt mig ännu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0