Uttråkad på en millisekund

Blev ett dressyrpass som jag hade tänkt, det gick bra till en början. Men när Solvind blev uttråkad efter kanske 20 min gick allt åt pipsvängen. Hon korvade ihop sig som en ostbåge och blev fruktansvärt framtung, samma visa varje gång.
 
Försökte träna på att ha henne sysselsatt för att hon inte skulle hålla på att tjura, men den hästen blir uttråkad på en millisekund. Behöver även träna på att få henne att inte springa iväg och dra i övergångarna, men också att få henne mindre framtung. Vill helst inte hålla på att mecka med massa bett, hellre att jag får traggla massa övergångar och annan skit med henne. 
 
Om man fokuserar på den första delen av ridpasset så är jag ganska nöjd, hon var följsam och var inte lika tung i handen som hon brukar vara. Men även hennes två klockrena galoppbyten mot slutet. 
Imorgon kör jag nog på en uteritt eller bus i paddocken, får se vad jag känner mig sugen på.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0