Stort fett streck med tipp-ex

Usch, dagens ridpass vill jag lägga bakom mig och aldrig tänka på igen. Ger snart upp med ridningen känns det som, går bara bra för oss när vi jobbar från marken. Blä!

Hon var dragig och stegrade eller bockade konstant. När jag väl fick henne lugn skulle hon få för sig att hon såg något läskigt och stressa upp sig supet mycket. Riktigt tröttsamt!

Det som åtminstone gick helt okej bra var att jag fick till en lugn galopp så att jag kunde få till något galoppbyte. Men resten gick rent ut sagt förjävligt. Kan verkligen inte rida henne riktigt trött. Behöver rida för en en tränare och det är pronto!

Imorgon tänker jag nog släppa henne i paddocken och låta henne blir riktigt trött. Kanske löshoppa henne, det borde hon bli trött av!

Dressyr är ingenting för oss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0