Mentalt ostabil

Fy fan rent ut sagt. Egentligen vill jag inte ens nämna dagens ridpass, men för min egen skull gör jag det ändå för att kunna se tillbaka på detta ridpasset och lära mig av våra misstag.

Tänkte rida ut en sväng då det regnade, hon var ganska ofokuserad redan i stallet. Tänkte inte mer på det, men när jag kom ut på gården blev hon helt crazy. Sparkade och stegrade som en idiot, gick ner till paddocken istället för att rida ett pass där. Men det gick inte heller, hoppade därför av för att låta henne springa av sig. När jag väl kunde hoppa upp på henne igen var hon pigg och hoppade till för allt.

Slutade när det gick åtminstone lite bra. Tar nya tag imorgon med både uteritt och pass i paddocken tror jag.

Påminnelse till mig själv: Rid aldrig när det regnar och skaffa inget sto i framtiden


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0