Tack och lov!

Idag på kliniken fick hon på sig en sko med sula, äntligen! 
Men eftersom de är så lerigt i hagen ska hon gå i paddocken ca 1-2 veckor. Mest för att de ska läka ihop lite mer, men är verkligen glad att hon får komma ut igen.

Den närmsta veckan kommer jag att skritta längre rundor med henne. Dock inte rida ännu, de väntar jag med. Sedan blir de lite longering, vill inte börja rida henne för snart då jag inte vill att hon ska behöva belasta benet för mycket. Men kanske slutet på nästa vecka kommer jag nog rida en sväng. 

Veterinären sa att i början kan de vara skönt för henne att vara mycket på mjukt underlag. Men under promenaderna blir de på grusvägen.

Är verkligen lättad! Kommer vara en lång resa att bygga upp lite muskler och få igång henne igen. Men så är livet som hästägare, man vet aldrig vad som väntar!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0