Slänger in handuken

Nu ger jag verkligen upp allt hopp på denna hästen. Hur kommer jag någonsin kunna få tillbaka min älskade Solvind?!
 
Kom ut i stallet och skulle mocka åt Solvind, måste då ställa henne i gången för att komma åt. Fick jag tag på henne? Nej, inte en chans! Häll på i flera minuter, när jag närmade mig henne högg hon åt mig och sprakade. Skulle sedan försöka komma åt hennes huvud när hon hade baken mot mig, då tryckte hon in mig i ena hörnet. De var på håret att jag hann flytta mig innan hon kom flygandes mot mig. Det var precis såhär hon var de första åren. Jag bara bröt ihop i stallet, har verkligen gett upp all tro att vi någonsin kommer komma dit vi var igen. Ska jag sälja henne eller ska jag behöva gå igenom den långa resan med blod, svett och tårar igen? Jag har varken tid eller lust för det!
 
Visst att det kanske blir bättre när hon får komma ut i hagen igen, men vad ska jag göra om hon är likadan? Har inte psyket till att gå igenom det igen. Det räckte med en gång.
Fy, det känns inte alls bra det här. Funkar inte ens att gå på promenader längre. Hon bara stegrar och försöker sticka. Tänk om hon måste stå på ännu mer boxvila, då kommer hon behöva massa lugnande. Varken hon eller jag klarar av detta!
 
Kan jag inte bara få vakna från denna hemska mardröm?!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0