Veckan innan lägret

Idag blev det ett pass i paddocken direkt efter att jag kom hem från jobbet, slängde i mig en andra frukost innan. Nina kom även bort en sväng och red Solvind en stund. Då när jag red henne skötte hon sig bra, lite framtung men det blir bättre och bättre faktsikt. Galoppbyterna börjar sitta i andra varvet också, det är så roligt när man märker att allt slit ger resultat.
 
Eftersom jag inte vet hur Solvind var när Nina red kan jag mest säga att det såg bra ut ifrån marken. Det är lärorikt att se andra rida sin häst ibland, man ser hur dom rör sig på ett helt annat sätt. 
Tycker Nina rider Solvind bra, hon är verkligen ingen lätt häst att rida då hon gör allt för att komma undan arbetet på lättast sätt. 
 
Imorgon börjar sista veckan innan lägret där det är hårdträning, det gäller alltså att hålla igång henne hela veckan. Hon ska få en vilodag eller en dag då hon får gå lite lugnare. Får fundera på hur jag ska göra!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0