Utvärdering på munkpeppar till häst

Som jag har berättat innan har jag testat munkpeppar på Solvind då hon har haft stora problem med kraftiga humörsvägningar, speciellt runt brunst då hon även blir deprimerad och aning aggresiv. 
Många tipsade om munkpeppar, fick en liten hink av tjej som har sin häst i närheten av mig. Bestämde mig för att testa, tänkte att det kunde ju inte skada.
 
Tror jag är på andra veckan med att testa det nu, det har faktiskt funkat jätte bra. Mycket lugnare och inte alls lika kraftiga humörsvängningar, hon har fortfaraden kvar dom men inte alls lika mycket som förut. Hon är mycket trevligare att handskas med, hon har även blivit otroligt mammig det senaste. Hon kommer gående i hagen när hon ser mig och vill gärna vara exakt på den fläcken som jag står på. Vet inte om det har med munkpepparn att göra.
 
I början var hon väldigt skeptisk mot det då det har en stark luft och smakar ganska illa egentligen, men efter lite om och men äter hon det utan problem nu. Verkligen skönt! Jag ger det i samband med kraftfoder som hon får efter varje ridpass, ger ett kaffemått som är ungefär en matsked.
 
Om ni har problem med era hästar som beter sig såhär kan jag verkligen rekommendera munkpeppar till er!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0