Man kan inte alltid ha tur med vädret

Ridpass 1: Jag red kl 9 och vi klarade oss ganska bra från allt regn vilket var väldigt skönt. Allt kom när vi precis skulle gå upp till stallet igen. Hoppning stod på schemat idag, eller mest travhoppning på väldigt låga höjder så det var inte som jag hade förväntat mig. Eftersom det var så lågt hoppade Solvind väldigt slarvigt,  typical Solvind. Men om man tänker bort hennes konstiga hopp är jag väldigt nöjd över passet, övergångarna från galopp till trav blir bara bättre och bättre. Hoppas på att få hoppa högre höjder under Fredagens banhoppning! 

Ridpass 2: På det andra passet hade vi inte alls lika bra tur med vädret. Det bara öste ner och vi blev blöta ända in i benmärgen. Men trots att vi red dressyr är jag ändå nöjd över passet, red även en hel del utan stigbyglar och jag tackar gudarna för Solvind galet mjuka trav. Man sitter som en prinsessa.

Imorgon blir det långritt och då ska vi även bada med hästarna,  det ser jag verkligen fram emot. Dock har dom ändrat upplägget en aning. Innan har man badat med hästarna barbacka, men det gör dom inte längre vilket suger. Får se hur jag gör med badandet då jag inte vill att hon ska få för sig att lägga sig ner med sadeln.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0