Planer för Stockholm

När detta inlägget kommer upp sitter jag på tåget med mammsen påväg till huvudstaden.
Förutom konserten som är imorgon på kvällen kommer vi hitta på lite roliga saker, kommer varken gå till slottet eller stadshuset som många säger att man ska besöka.
 
Vi har istället bestämt för oss att gå på ABBA-museet när vi kommer fram, eftersom både jag och mamma diggar sådan musik var det ett optimalt val. 
 
I morgon kommer vi först njuta av en underbar hotellfrukost, sedan beger vi oss till ett museum som heter Hallwylska. Det är någon byggnad som är från början av 1900-talet om jag inte missförstod det, det står tydligen kvar exakt så som dom lämnade det när de boende flyttade därifrån. Det coola med just detta är att det finns 40 rum i detta huset. Hoppas dom slapp städa det själv.
Vi ska även kolla in Hovstallet, men också ska vi gå förbi Grand Hotell där det ryktas om att Paul ska bo under sin vistelse i Stockholm.
Sedan på kvällen är höjdpunkten, konserten med Paul McCartney. Kan inte vänta längre!!
 
På Fredag då, dagen då vi reser tillbaka till Göteborg. Då tåget går 15:22 har vi inte super mycket tid över att göra annat. Men vi hade tänkt besöka ett café som heter Haga Tårtkompani som tydligen ska vara jätte bra och värt att besöka.
 
Ser verkligen fram emot denna resan, allt kul vi ska göra. Men också att umgås bara med min underbara mamma i 3 dagar. Kvalitetstid!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0