Världens finaste

Igår fick Solvind tyvärr vila igen eftersom jag kom ut i stallet så sent. Gjorde stallet vid 9 när jag kom hem från gymmet då jag och mamma hade gjort ett jobbigt pass. Lagom mör i kroppen!
 
Men idag planerade jag att vara i paddocken för att longera Solvind, men det var fruset en bit ner i sande så kände att det inte var någon bra idé. Red ut en bit istället. Hade gummistövlar och mjukisbyxor, måste sett väldigt roligt ut.
Då det var ganska halt på vissa ställen blev det mest skritt, vilket var synd för jag hade velat låte henne galoppera av sig rejält. Huvudsaken var väl att hon åtminstone fick komma ut och röra på sig.
 
När jag kom tll galoppbackarna gick det faktiskt att både trava och galoppera, dock inte den farten jag hade tänkt men alltid något. Hon var verkligen jätte duktig, hade förberett mig att hon skulle bubbla av energi och vara helt galen när hon fått vila så många dagar. Men wow! Verkligen wow! hon var otroligt lyhörd. Hennes galoppfattningar var het perfekta, fattade galopp direkt från halt utan att ta ett enda steg. Sedan kunde hon både galoppera och trava jätte långsamt och harmoniskt på långa tyglar, tror jag satt och log genom hela ridpasset.
 
Dock blev hon lite otålig på vägen hem men de struntar jag fullständigt i!
Sånt här pass är alltid tacksamt
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0