Spontan uteritt

Idag var planen att jag skulle busa med Solvind i paddocken och kanske löshoppa henne lite. Men då det fortfarande var hårt gick inte det.

Så jag slängde på sadeln och red ut en snabbis då det höll på att bli mörkt och jag glömde reflexer.
Då uteritten inte var planerad hade jag inte klätt mig rätt. Hade låga kängor och mjukisbyxor under ett par regnbyxor. Fy va äckligt det var att rida med det!

Iallafall så skötte hon säg jätte bra. Hon fick inte ens spel när hon såg några shettisar som hon brukar. 
Lät henne trava och galoppera utan några speciella krav. Red med långa tyglar nästan hela turen.
Känns skönt att kunna lita på sin häst så mycket. 
Verkar som problemet i hagen verkar ha löst sig, men säger inte för mycket. Kanske bara var tur idag!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0