Snart så

Sista dagen innan det fryser på igen jag var tvungen att passa på att använda paddocken. 
Löslongerade även idag, fast blev mest vanlig longering då jag kände att Solvind behöver öva på röstkommandon.

I början ville hon inte lyssna alls, men när vi hade hållt på en stund lyssnade hon direkt. Räkte att jag sa whoa en gång så saktade hon av direkt från trav till skritt. Duktig tjej!
Hade velat lära henne att direkt när jag säger whoa så ska hon göra halt direkt från galopp. Kanske aldrig kommer hända men hade varit väldigt roligt om det blir så. 
Övning ger färdighet

Imorgon ska hon äntligen klippas. 
Ska försöka hinna gå en promenad med henne innan så att hon ändå får röra på sig. Får se vad jag hinner med




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0