Pinne i hjulet

Jag får nästan ångest för att jag inte kunnat rida Solvind riktigt på hela vintern pågrund av hjärnskakingen och sedan snön. Kan ju bara rida ut nu och det är svårt att kunna trava och galoppera.
 
Idag red jag iallafall ut med en tjej från ett stall som ligger nära mig. Eftersom det var snö och jag skulle iväg hann vi bara med en liten tur. Men får väl se det så att huvudsaken är att Solvind får röra på sig.
 
Vi red en bit på vägen och sedan på en stor äng över till en annan äng. Vad meninglöst det lät, haha.
Men det var mysigt med lite omväxling faktiskt. Vi mötte på 2 rådjur när vi red över ängen. Den andra hästen reagerade lite, men Solvind tittade knappt på dom.
Har nästan glömt av hur fin och lugn Solvind är när hon väl rids regelbundet.
Kan knappt bärga mig tills våren kommer och jag kan rida henne riktigt i paddocken och komma iväg på träningar. Hoppas verkligen att 2015 kommer bli vårt år.
 
Första start och läger i Skåne, kan det blir bättre? Detta året ska verkligen vi börja tävla på riktigt!
 Teddybjörnen Johansson


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0