Magkatarr? Jo men välkommen

Press, stress, press och stress! 
 
Usch, denna sista terminen av 3an är verkligen hemsk! Nästa vecka ska vi har avstämningsprov i konditoriet. Det går ut på att vi har 2 dagar på oss att göra 2 tårtor, 10 bakelser och 20 bitar av typ kakor. Jag fick Sarah Bernardh som jag aldrig gjort. Det hade nog inte varit svårt om man hade alla resureser och fri tillgång till maskiner och ugnar. Men vi kommer vara 18 st i konditoriet samtidigt, varken platsen eller maskinerna kommer räcka till alla. Kaos? Jo tack, det är bara förnamnet.
Ändå ska de envisas med att ha helklass! Fy fan säger jag bara! Har ingen bra känsla inför detta. 
Jaja, jag vet "tänk posetivt" Inte så lätt i denna situationen.
 
Sedan kommer gymnasiearbete i både bageri och konditori. Fy, magkatarren lär ju komma. Blir ju ännu mer stressad när jag har ont i huvudet konstant. Dags att gå i idé kanske?
 
Nu till något roligare!
 
Idag på Chokladlektionen fick jag och Angie gör geléhallon, väldigt roligt faktiskt. Provsmakar nästa vecka. Kommer säkert bli super gott!
Vi fick även testa våran hallon/lakrits-fudge. Tyvärr blev inte lakritsen som vi tänkte men vi ska ändra receptet nästa vecka så hoppas vi på bättre resultat.
 
Dags att sova. Upp kl 6 imorgon för konditorilektion utan kylar. Spännande!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0