Lättad var ordet

Idag red jag ut på Solvind igen för att se om gårdagen bara var en av de få bra dagarna vi har på den senaste tiden.
Men hon var jätte duktig. Lugn, kanske lite fjantig vissa tillfällen men annars super duktig.
 
Som belöning för bådas del busade vi lite på en äng när vi hade kommit ut från skogen.
Både galopp och trav. Tänkte först köra lite dressyr men jag kände inte för att bråka med henne idag då hon hade skött sig så bra. 
Det var verkligen roligt att bara få galoppera utan några bekymmer, dock var hon stark som hulken. Men det struntade jag fullständingt i idag. 
Hoppas detta håller i sig. Är så lättad att äntligen ha tillbaka min Solvind igen.
 
Tyvärr svettas hon jätte mycket och jätte fort, hon behöver knappt bli ansträngd så droppar det nästan om henne. Men jag ska kolla ifall en tjej i stallet kan raka henne när täcket kommer som jag köpt.
Då kommer hon säkert bli jätte pigg igen, men det blir lättare denna gången då jag kan rida riktigt.
 
Eller det är det som mamma gått med på. Hon tror att det är bättre i huvudet nu, men jäklar vad det känns. Vill ju att mamma och pappa ska tro det så att jag kan rida och träna som vanligt. 
Kliar i ben och fingrar när jag inte få röra på mig. Som tur är läser det inte min blogg, vad jag vet...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0