Kom igen nu!

Jag har länge varit missnöjd med min kropp. Tyckt att jag är på gränsen till mullig, är omusklad, har  muffinsmage. Listan kan göras lång.
Började träna på gym när jag började första året på gymnasiet. Men haft svårt att få tid att träna flera dagar i veckan då hästen och skolan tar upp mycket tid.
 
Fick ju hjärnskaking i början av November och fick förbud att både rida och träna, jul och nyår kom. Man åt massa gott, både mat och sötsaker. Vägde mig igår på gymmet när jag var där. Fick ont i magen när jag såg hur mycket jag hade gått upp på bara 2 månader, vad hände där?. 

Vill gå ner i vikt men samtidigt bygga muskler, muskler väger mer än fett men när jag inte märker någon skilland på utseendet men ser att siffrorna på badrumsvågen ökar är det inte så kul. Det är ju gärna så att man vill se skilland så fort som möjligt. Men det tar ett tag, därför är det svårt för mig med 0 tålamod och är kakmonstret själv. Sitter fast i en ond cirkel. Behöver motivation.

Sedan när man ser modeller på olika sociala medier och andra ställen så blir man trampad på fingrarna när man försöker klättrar upp för success-mountain. Kan inte låta bli att drömma mig bort och tänka "om man ändå hade den kroppen"
 
Vill verkligen gymma och vara 100% nöjd med min kropp. Men känns som jag varken har ork eller tid för att gymma så ofta jag vill med stallet och skolan. Man behöver en riktig spark i röven.
Det finns ju massa dieter, piller och shakes. Men jag vill bara träna och äta gott men ändå nyttigt. 


Imorgon när jag är ledig ska jag faktiskt åka och gymma med mamma och försöka hitta motivation.

Jag har sagt detta säkert tusen gånger, men jag ska faktiskt försöka gymma 2 gånger i veckan och sluta äta onyttigt. Kanske tillochmed börja gå ut och springa 1-2 gånger i veckan. Vill verkligen ha snygg kropp inför sommaren. Men inte bara för att får en snygg kropp för beacen utan även bli en bättre ryttare. Håller tummarna för mig själv!
 
 
 


Kommentarer
Divorce your horse

Bra citat! :)

2015-01-14 @ 11:20:17
URL: http://divorceyourhorse.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0