Jag har en sjöhäst

Sånt äckligt väder att motionera Solvind i! Regn och blåst, hennes favorit. Not...

Det var tinat i paddocken men hur blött som helst. Riktigt grisigt alltså, kan ju säga så att jag kunde bygga ett sandslott på hennes mage.

Men hon skötte sig väldigt bra ändå för att vara första gången på länge då jag verkligen satte krav på henne.
Det blev longering idag, med gjorden eftersom det var så länge sedan. 
Hon ville gärna rusa med huvudet i luften som en giraff. Typical Solvind när något blir jobbigt. 

Hon var otroligt känslig idag, hon hade bett för omväxlingens skull. 
Räckte med att jag sa whoa så saktade hon av. Lyssnade helt klockrent på rösten helt enkelt. Så duktig! Massa beröm och klapp på halsen.

Imorgon hinner jag inte greja med henne innan skolan då jag ska på ärenden innan. Så typiskt!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0