I drömmarnas värld

Om några år är det dags för mig att flytta hemifrån när jag fått ett fast jobb och bra med inkomst. 
För sanningen är att de är mycket dyrare än man tror att bo själv.
Mitt första boende kommer väl bli en lägenhet någonstans. Men mitt drömboende är att bo på en stor hästgård.

Har en bild i huvudet hur jag vill att det ska se ut. Innan man kommer fram till huset ska de vara en stor fin grind. Sedan en fin trädallé, vid sidan av allén ska de vara hagar. Huset ska vara rakt fram i slutet av allén. 
Stall på ena sidan och ett garage på andra sidan. De ska finnas en stor paddock med massa hinder och såklart en manege.

Bra med mark till gården hade ju inte varit fel. Det ultimata hade varit ifall jag hade kunnat starta mitt egna bageri/konditori på gården. Men också kunna ha flera hästar och kanske lite inackorade hästar. 

Tänk att få bo på ett sådant ställe. En livsdröm för mig, något att kämpa för. Kanske kommer jag aldrig kunna bo på en sådan gård, kanske aldrig en gård över huvudtaget. Men drömma kan man alltid!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0