Dagar som denna

Det är en dag som denna då jag blir påminns varför jag bestämde mig för att köpa Solvind.
Vi busade bara i paddocken från marken, lite löslongering men också vanlig longering. 
Hon skötte sig så bra, pigg och ofokuserad i början men när hon hade fått springa av sig lite lugnade hon ner sig.
 
Tänker ofta hur våra liv hade sett ut om jag inte hade köpt henne. Eller bestämt mig för att sälja henne redan första året då jag hade henne när hon var som värst. Dagar som denna är jag glad att jag struntade i allas kommentarer om att hon var för farlig och jag var för liten för att kunna ta hand om en häst med det temperamentet.
Det gäller att stänga av såna ord. Se bara hur långt vi kommit idag.
 
Imorgon slutar jag tidigt så antingen åker jag och gymmar direkt efter skolan eller så åker jag hem och fixar stallet och gymmar senare på kvällen. Får fundera lite på det. Imorgon ska jag nog longera henne med inslag av bommar eller om jag ska testa att rida fastän hon blir svettig direkt. Får isåfall rida en kort stund bara. Får suga på den karamellen ett tag.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0