Att ägna tid med sin häst

Fixa stallet, rida och sedan släppa ut hästen i hagen. Det är mångas rutin i stallet, även min vissa dagar. Speciellt under vinter halvåret, när det är kallt och rått ute har man inte stor lust att vara i stallet. Oavsett hur mycket kläder man har på sig.
 
Jag tänker ofta på det att jag borde ägna mer tid med Solvind, t.ex efter ridpassen. Bara stå och borsta eller gå ut i hagen med ett äpple för att bara klappa och pussa på henne.
På sommaren och våren gör jag det betydligt mer, då är det lättare att gå ut för man behöver inte packa på sig 1 ton kläder. 
 
Under veckorna jag varit på AW i Skåne har ju jag och Solvind kommit varandra mycket närmre. 
Beror på flera saker. Man rider 2 pass om dagen och då är man med henne mycket för att fixa henne inför passet. Sedan tar man ju in och ut från hagen själv hela tiden, fodrar själv och medan de är inne i stallet eller i hagen så går man dit ibland för att pussa på henne.
 
Jag vet med mig att det är något jag behöver förbättra. Kanske kommer jag och Solvind varandra mycket närmre. Det vet man aldrig. Ska verkligen försöka tänka på det, på helgen och lov är det lättare eftersom efter skolan är man trött och stallet krockar med maten osv. Men ska verkligen tänka på det.
Jag har det ju hur lätt som helst då jag har stallet precis utanför dörren! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0