Typiskt!

En tjej i stallet hörde av sig till mig igår när jag var på mässan och sa att Solvind var halt. Så när jag kom hem gick jag ut i stallet för att se hur halt hon var.

Testade att gå med henne på gården där det var hårt underlag. Där visade det ingenting så jag gick ner till paddocken och longerade henne. 
I höger varv var det ingenting i varken skritt eller trav. Men i vänster såg man att hon haltade ibland i skritten och ganska mycket i traven.

Ska avvakta någon dag och se hur det utvecklas. Då hon blir stressad när hon står själv är det bäst för hennes del att gå kvar i hagen med de andra hästarna då de inte springer i hagen. Har utsläpp imorgon och ska då se hur hon mår. Om hon inte blir bättre får vi tyvärr ta ut en veterinär, men det vill man ju helst slippa!

Jag som verkligen hade sett fram emot att rida nu när hon hade fått skor!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0