Tävlingsplanering

I år har jag bestämt att det är mitt och Solvinds tävlingsår. Därför håller jag på att pussla ihop en tävlingsplanering.
 
Innan jag kommer ut på en Lokal ska jag känna mig säker att hoppa en bana på 1m. Ska försöka komma ut på 1-2 P&J innan våran första Lokal. Ska försöka planera in några även innan 1 April ifall vi får tag på några vinterdäck. Det är de största problemet, skjuts går nästan alltid att ordna.
Självklart får jag se hur mycket vi hinner hoppa hemma innan. Men om det smälter och tinar i paddocken nu när det kommer vara massa plusgrader kommer vi snabbt vara back on track!
 
Göteborgs Fältrittklubb 22 Mars Höjd: 80 & 90 cm
 
Bulycke Ryttarförening 3 April Höjd: 80 & 90 cm
Eller
Gråbo Ridklubb 12 April 80 & 90 cm
 
Gråbo Ridklubb 24 Maj 90-100 cm (KM)
 
Efter dessa tävlingarna får jag se hur det känns. Om det känns bra åker jag på en lokal. Kanske även innan om jag känner mig redo. Vilket jag tror att jag kommer göra. Hade inte hopprädslan suttit stopp hade jag kommit ut redan förra året.
Ska fortsätta hålla ögonen öppna efter en lokal som passar oss bäst. Måste hinna skaffa ryttar och hästlicens. Men har som mål att jag SKA kommit ut på en lokal innan vi åker till Skåne på läger den 26 Juli.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0