Skyll dig själv

Tanken var ju att Solvind skulle bli longerad igår men det blev ändrade planer. 
Tänkte att hon inte skulle vara så pigg eftersom hon hade fått gå ett hårt pass dagen innan, shit vad jag fick sota för det idag. Pigg och en riktig pain in the ass var hon största delen av ridpasset.
 
Red först lite på åkern innan jag mötte upp några som vi skulle rida ut med, jag är verkligen glad att jag lät henne springa av sig innan. 
 
Uteritten innehöll en hel del trav och galopp vilket var riktigt bra då jag fick chans att träna på vårt problem. Att hon ska försöka springa förbi de andra hästarna, det gick faktiskt väldigt bra. Dock var hon inte så villig att trava när vi skulle trava i lugnt tempo, hon ville hellre galoppera. Men sålänge hon galopperade i lugn takt var jag nöjd.
I skogen där vi red hade det ramlat ett träd över stigen så då fick hästarna hoppa lite, eftersom jag ridit där innan vet jag att det är bra underlag. Ni skulle sett vad hon laddade, hon hade lätt kunnat gå över det men hon gjorde världens hopp. Skulle lätt velat ha det på film!
 
Om man ser helheten på ridpasset är jag väldigt nöjd med henne, hade jag inte ridit henne på åkern innan hade jag haft ett helvete att kontrollera henne.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0