Min älskade hjälm

I November när jag ramlade av och fick hjärnskakning landade jag på huvudet och nacken. 
Har ridit runt med min hjälm ändå sedan dess, men egentligen borde jag skaffa mig en ny hjälm då den kan vara trasig eller iallafall ha nedsatt funktion om jag skulle ramla av igen. Men har inte haft ett tanke på det. 
 
Då återstår ju frågan, vad för hjälm ska jag köpa? Älskar verkligen min Lami-Cell, men det verkar inte som att den går att köpa. Finns bara nyare varianter, men tycker den jag har är både snygg och funkar super. Det som är så bra med den är att det är bra ventilation och att man kan ställa om storleken med hjälp av en snurr-grej i nacken.
 
Har väl funderat lite på vad jag vill ha för hjälm, har alltid tyckt att GPA Speed Air är snygga, men de kostar ju en bra peng. Vist, man ska väl inte snåla med säkerheten. Men någon måtta får det allt vara.
 
Såhär ser de ut
 
Men de finns ju så många andra snygga hjälmar i olika prisklasser. Tror ändå att hjälmköpet får vänta några månader till innan jag sparat ihop till en. Så länge får jag klara mig med min älskade Lami-Cell som jag verkligen inte vill göra mig av med. Under tiden får jag ge fan i att ramla av bra. 
Så enkelt är det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0