Hästen med diamanthjärta

Jag älskar verkligen min häst, hon kan vara en riktig pain in the ass ibland men jag älskar henne verkligen till 1000!
 

När jag hämtade henne i hagen idag gick hon ifrån sitt hö och mötte mig några steg, hon är världens matvrak och går nästan ALDRIG ifrån sin mat frivilligt. Men idag gjorde hon det och jag blev så glad och varm i hjärtat. 
 
Det gick att vara i paddocken idag eftersom det var så mycket snö och helt otroligt var sanden mjuk under. Perfekt att longera henne i! Det märktes på henne att hon tyckte det var bra jobbigt att trava och galoppera igenom den djupa snön. Hon blev tillochmed lite svettig vid bakbenen och bogen. 
När hon galopperade såg man hur hon fick ta i och när hon började trampa under sig jätte fint fick hon till en helt otroligt maffig galopp. Det är inte ofta man ser henne på det sättet.
Ögongodis på hög nivå!
 
Efter vi var klara fick hon springa runt lös i paddocken för att rulla sig eller vad hon ville göra. 
Men hela tiden sökte hon sig in till mig och ville mysa. Hon nosade och slickade på mig. Mysfia!
 
Vi gick upp till stallet och då fick hon gå in i boxen och äta lite mat. Men hon vägrade äta om jag inte stod och tittade på henne. Såfort jag gick därifrån började hon brumma mot mig. 
Är verkligen lyckligt lottad att ha en häst som Solvind i mitt liv!
 
 Har visat denna bilden allt för många gånger men den är så mysig. En av mina favorit bilder på oss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0