Hästfan...

Att äga en egen häst är en dans på rosor! Yeah, right! 
 
Kom hem från skolan och skulle hämta in Solvind för att rida ut med en från grannstallet, tog säkert 20 min att få in henne. Skit häst, sprang bara iväg hela tiden. Det är fruktansvärt jobbigt att klampa runt i hagen med djup snö. Värsta benpasset, var helt genomsvett när jag väl fick in henne!
 
När vi väl kom iväg började det bli ganska mörkt men hade massor med reflexer både på mig och Solvind så vi klarade oss bra. Då det är halt och hårt ute på vägarna och även i skogen blev det bara skritt, men det var mysigt det också.
Som vanligt vill ju gärna Solvind gå där det är som värst med is och grejer, så mycket jobbigare för henne men det är hennes egna val.
 
Verkligen skönt att komma ut oavsett om det är kallt och mörkt, skönt att Solvind iallafall får röra sig lite och inte bara gå i hagen. Får göra det bästa av situationen.
Efter vi kom tillbaka från ridturen red jag lite på åkern bakom stallet, Solvind fick trava och galoppera lite. Märktes att hon var trött så det blev en kortis bara, jobbigt att springa runt i hagen innan ridpasset för att bråka.
 
Imorgon slutar jag något tidigare så då ska jag försöka rida på åkern för att träna övergångar och halter. Håller tummarna att hon är på bättre humör imorgon...
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0