Dilemma

Hmm... sitter och funderar på en sak angående Solvind. Det är dags för henne att få nya skor men jag får inte svar från hovslagaren. Han kom viserligen hem från en utlandsresa i Torsdags. Men det börjar knipa lite nu.
 
Hon har inte börjat ömma ännu men jag är typ "rädd" att rida henne ifall hon får ont i fötterna. Väldigt onödigt om jag får en häst som går runt med onda fötter. Ett tag funderade jag på att be någon dra av skorna så att hon får gå barfota till hovis kommer men då är ju också risken att hon blir öm. Hon brukar bli det när hon tex tappat en sko, då haltar hon mest runt.
Snacka om att vela fram och tillbaka!
 
Tror säkert att hovis hör av sig i helgen eller början på nästa vecka. Men om jag låter henne vila blir hon helt crazy. När hon blir crazy blir hon jobbig och då är hon ingen rolig häst att hålla på med ska jag säga er. Men jag avvaktar i helgen och hoppas på att han hör av sig så snart som möjligt.
Så länge kanske jag kan gå med henne i paddocken eller i skogen där det inte är så hårt underlag för hennes fossingar.
 
Något att fundera på
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0