Den hästen alltså!

Varmt ute idag, +8 grader i Göteborg. Helt sinnes! Då måste man ju bara rida, vore en synd annars!
 
Red ut en runda i skogen eftersom Solvind var trött från intervallpasset som vi hade igår. När vi kom ut ur skogen travade vi och galopperade lite på grusvägen. Helt fantastisk i munnen, och wow vilket steg! Lyfte sig och hade en otroligt luftig galopp. Ville inte att det skulle ta slut, de är inte ofta hon får till denna galoppen. Intervallerna och övergångarna måste ha gjort susen.
 
När vi kom fram till raksträckan hemma kunde jag inte låta bli att galoppera lite till, hon höll den galoppen hela vägen. Var ju bara tvungen att vända för att göra det en gång till. Jag hade kunnat galoppera fram och tillbaka hela dagen om jag kunnat.
 
Skrittade förbi gården en bit för att låta henne skritta av sig. När vi kom hem stod hon nästan och sov i gången.
 
Jag får inte nog av denna hästen! Helt otrolig individ som man bara kan älska. 
Synd bara att hon ska stå två dagar i helgen, hoppas jag inte kommer få börja om allt för mycket nästa vecka.

Imorgon blir det uteritt med Nina igen!
 Bjuder på denna, herregud vad vi såg ut! Denna bilden är från 16 April 2011


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0