Mitt 2015: September-December

Under September gjordes en stor förändring i mitt och Solvinds liv. Vi tog vårt pickpack och flyttade till Gråbo Ridklubb. Det gav oss en stor knuff i rätt riktning för att bli ett mer sammansvetsat team. 
Men i slutet av September blev det återigen käppar i hjulet, det var då jag ramlade av och fick Solvind över mig. Hade gips i flera veckor. Blev longering nästan varje dag för Solvind och sjukskrivning från jobber för min del.
 
Under hela Oktober hade jag gips så det stod väldigt stilla för oss. Fortfarande sjukskriven från jobbet. Gjorde verkligen ingenting denna månaden. Har nog aldrig varit så uttråkad i hela mitt liv. Men vi firade 5 år ihop jag och mitt sursto. Under Oktober fick Solvind ett sår på hornhinnan som jag fick behandla med sårsalva. Vi hade tur att det bara var ett litet sår som försvann efter endast en veckas behandling. 
 
I början av November kunde jag äntligen ta av gipset. Började rida och jobba nästan direkt, hade forfarande smärta i handen men ignorerade det för att jag var desperat för att komma igång med livet igen. Jag och Johan firade 6 år tillsammans den 10 November. Den killen är ju underbar! November innehöll mycket ridning då vi äntligen kunde komma igång igen. Det gick bara bättre och bättre i hoppningen. Var även på SIHS med ungdomssektionen från klubben, riktigt trevliga två dagar med rundvandring på Strömsholm och flummig bussresa. 
 
Blev bilägare i början på December och var gladaste tjejen i världen. Dock mycket fattigare. December fortsatte med jobb och mycket ridning. Vår utveckling tog ett stort kliv framåt tack vare alla hoppträningar för underbara Kicki. 
 
Måste säga att 2015 har varit ett väldigt bra år om man bortser från alla käppar i hjulen. Flytten till klubben har hjälpt oss så sjukt mycket. Vi har blivit ett bättre team. Tror dock vi hade kommit så mycket längre om vi inte börjat året med en hovböld och utan min skadade handled. Hoppas verkligen att 2016 kommer bli vårt år. Mer tävlingar och förhoppningsvis fast anställning på jobbet.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0