Mitt 2015: Maj-Augusti

Maj, sista månaden innan studenten och jag var taggad till tusen. Men också livrädd för vuxenlivet, var livrädd för att bli arbetslös och inte kunna betala för Solvind. Nu var Solvind fullt igång och hon började bli lugnare så vi hade en jämnare utvecklingskruva. Vi kom på andra plats i Klubbmästerskapet för en onödig miss, men är ändå väldigt nöjd över vår andra plats. Studentbalen var oerhört kul, kan dock erkänna att jag möjligtvis drack för mycket den kvällen. Men jag och Johan såg så snygga ut. Johan som James Bond och jag såg ut en som precis skulle gå på röda mattan till balen på slottet.
 
Studenten, dagen med stort D. Ta farväl av lärare och klasskompisar. En väldigt lyckad dag med både släkt och vänner. En dag som jag kommer minnas i hela mitt liv. 
Två dagar efter studenten kom min älskade Wilma till Göteborg och vi kollade på Spanska Ridskolan när dom var på Scandinavium. I Juni fick jag även jobb på Furulundbagarn där jag fortfarande jobbar kvar. Juni var verkligen en händelserik månad!
 
Juli hände det också en hel del. Jag och mamma var på Paul McCartneys konsert. En av de lyckligaste dagarna i mitt liv. Har nog aldrig skrattat, gråtit och skrikit så mycket samtidgt i hela mitt liv. 
Denna månaden var vi också på läger i Skåne, underbart att rida i den enorma paddocken på 70X100 meter. Lärorik vecka, men det har tyvärr varit bättre under de andra åren. 
 
Sista dagen på lägret hoppade jag en hel bana på 1 meter och jag har nog aldrig varit så nöjd över en runda. Det var verkligen en stor skjuts för min och Solvinds utveckling. Augusti gjorde jag nästan ingenting. Jobbade och red så mycket jag kunde. Men under denna månaden var hon som värst, men så är livet med ston.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0