Duktiga Solvind

Idag blev det ridning i manegen som planerat. Ett ganska långt och relativt hårt pass faktiskt. Jag red först i en halvtimma och red nästan bara på ena volten. Mycket övergångar och halter som vanligt för att få med bakdelen och träna hennes magmuskler. 
Det gick riktigt bra!

Tränade även lite galoppbyten på snäva svängar då jag var tvungen att hålla mig på ena volten. Hon skötte det riktigt bra, rätt galopp varje gång.

Nina var även med idag, hon red i ca 20 min. Det såg bra ut, tyvärr tar ju Solvind varje chans hon kan få när det är andra som rider. Speciellt när det är någon som inte känner henne och vet hennes sätt att komma undan. Men det är inte alltid så lätt. Nöjd med dagen på den pigga pollen!

Ibland saknar jag faktiskt att ha henne precis utanför dörren.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0