Uteritt med träningsvärk

Det blev lite uteritt idag som planerat, men hon kände verkligen inte som sig själv. Hon var stel och hade väldigt trippiga steg. Kändes inte alls bra, hon kändes likadan i alla gångarterna men inte fullt liak mycket i galoppen.
Red ändå till slutet av vägen och sedan hem igen, hade tänkt rida en lite längre sträcka men det kändes inte rätt.
 
Så när jag kom hem red jag lite i paddocken för att känna om det var likadant, det var det men inte lika mycket som på vägen. Jag gissade på att hon hade lite träningsvärk då det släppte en aning när vi hade travat och galopperat en stund. Övade även på galoppbyten medan jag stod i lättsits och det börjar sitta nu. Kul med utveckling!
 
Men vädret måste vi faktiskt prata om. Det var varmt och helt galet kvavt ikväll, det blåste en del men det fläktade inte för 5 öre. Nästan jobbigt att andas då det var kvavt och nästan fuktigt i luften. En vild gissning är att det kommer åska och regna inatt. Stackars pollarna!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0