Oväder

Idag blev det både löslongering och longering i lina. Hade rätt otur med vädret när jag gick ut, för precis när jag låste upp stalldörren så öppnade sig himmlen. Regnet öste ner och det åskade en hel del. Allstå fick jag ta in henne och vänta på att ovädret skulle försvinna bort.
Det gick relativt fort för regnet att passera vilket jag var väldigt tacksam över. 
 
Även om Solvind hade stått i 2 dagar så skötte hon sig jätte bra, vädligt mammig idag men ändå väldigt lyhörd. Trots att det åskade lite till och från, hon är väl van antar jag. 
Inkallningarna gick som en dans nästan varje gång, ibland tog det några extra sekunder för henne att reagera. Typical Solvind! 
Tränade även på inkallningar frpn långt håll, även det gick bra. Synd bara att det går så bra i paddocken men när vi är i hagen är det som att hon skiter i mig. Kanske är det för hon har tillgång till gräs i hagen, men i paddocken så har hon inget val.
 
Imorgon blir det antingen samma sak eller en skrittur, börjar tröttna på att bara göra samma saker. Vill ha min sadel nu!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0