Om hästar kunde tala

Som ni säkert har förstått så har Solvind ett temperament som heter duga. Hon har snart varit i min ägo i 5 år. Men ändå har jag så satans svårt att förstå mig på henne vid vissa tillfällen. Jag har försökt så många gånger att verkligen lyssna på henne för att förstå vad det är hon vill ha sagt. 
 
Jag önskar verkligen att jag kunde tala med henne på något sätt. Jag vill så gärna förstå mig på henne. Vill veta varför hon beter sig som hon gör i hagen, varför hon vissa dagar är jätte ouppfostrad och bara springer på mig osv. Vill bara att hon ska släppa in mig i hennes bubbla så att vi kan komma varandra närmre. 
 
När många andra människor får frågan, "Om du fick en superkraft, vad hade du då velat ha?" Många kanske svarar att de vill vara osynliga eller starka som Hulken. Men jag hade alla dagar i veckan valt att kunna prata med djur, inte bara hästar utan alla djur.
 
Let me in!!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0