Nu vänder det, äntligen!!

Idag fick verkligen allt bra med Solvind, äntligen vänder det! 
Gick lätt att få in henne från hagen, sänkte huvudet jätte fint när jag skulle ta fast grimmskaftet. Kan det vara så att hon lärde sig en läxa den dagen som hon bråkade som värst?

Löslongerade henne sedan i paddocken, helt utan krav för att jag ville att hon skulle tycka det var roligt.  Hon fick spring lite här och var, men ändå höll hon sig i en relativt bra cirkel. Röstkommandon fick toppen, men också inkallningarna. Jätte roligt att det äntligen har vänt. 

Har börjat att ge henne mer godis det senaste tyvärr för att hon ska förknippa mig med just det. Tänkte testa det ifall det går bättre att få in henne från hagen på det sättet. Dock kanske jag slutar med en nafsig häst, men det får vi isåfall jobba med då.




Kommentarer
Maria Larsson

Jag har också börjat ge mer godis, med resultat en mer tiggig häst. Men som du säger så är det något jag tänker arbeta bort sen. Just nu vill jag bara ha hennes uppmärksamhet, eftersom hon har en tendens att flyta bort och vara i sin egen värld.
Man får helt enkelt välja vilket man tycker är värst... :D
Hoppas det funkar för er! :)

2015-08-17 @ 11:16:24
URL: http://allamarsvin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0