Löslongering/Löshoppning/Hoppning barbacka

Idag var det verkligen ett blandat ridpass. Det började med löslongering och det gick super, höll sig i en perfekt lite volt runt mig hela tiden. Drog sedan fram ett hinder av sockerbitar och en bom som hon fick hoppa över några gånger. Blev några bocksprång. 
Sedan blev jag så satans sugen på att hoppa, så hoppade upp barbacka och red lite först. Var nära att jag ramlade av några gånger när hon drog ner huvudet mellan benen och sköt iväg bakbenen. När hon drar igång med det då är det bara att hålla i sig och hoppas på det bästa.
 
Efter att ha travat och galopperat lite hoppade vi lite. Eller vet inte om man kan kalla det att hoppa, det var ca 50 cm och då hoppar inte Solvind. Då kliver hon över väldigt osmidigt med benen åt alla håll. 
Men trots kråkhopp lyckades jag hålla mig kvar ganska bra. Med tanke på vilken dålig balans jag har så är jag ganska nöjd. 
 
Är väldigt nöjd över dagens ridpass då hon lyssnade hur bra som helst under både löslongeringen som ridningen. Det är dagar som denna som jag verkligen älskar henne. Varför kan hon vara såhär oftare?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0