Köp ALDRIG ett sto!

Pain in the ass på den där satans hästen. 2 timmar tog det att få in henne idag. Försökte med allt! Vänta ut henne, locka med godis, bli arg. Tillslut tog vi fyrhjulingen och vallade henne i hagen tills hon blev trött. Egentligen går det emot min syn på hästhållning, men tålamodet tog slut. Hagen är typ enorm och det tar evigheter att gå fram och tillbaka

Men efter att vi vallat henne i ca 1 timma fick vi in henne i ett hörn och kunde dra för en tråd. Då stod hon på en jätte liten fyrkant, men ändå skulle hon göra allt för att inte komma in.
När jag väl fick tag på henne var hon hur svettig som helst och helt skummig. 
Fick uppbrända händer när hon försökte dra och en spark på knät. Fy fan för ston!

Imorgon är hennes sista chans. Beter hon sig såhär igen kommer jag göra en liten hage till henne. För bådas skull så att vi slipper bli ovänner varje dag. Det tär verkligen på vårt förhållande!

Kommer ALDRIG mer i mitt liv köpa ett sto. Det är en sak som är säker!

Vart är den Solvind som jag kände?!


Kommentarer
Anonym

Istället för att ta ett hårt pass när du får tag i henne och tänker att du ska trötta ut henne. Tänk tvärt om! Ge massa godmat och morötter och bara ta de lungt så förknippar hon inte att varje gång du kommer blir de hårdträning , tips som är värt att testa :) helt kravlöst!

Svar: Har tyvärr redan testat det. Men tack för tipset :)
Emma

2015-08-15 @ 11:55:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0