Ge upp med hästar för gott?

Idag rann verkligen bägaren över. Skulle hämta Solvind i hagen men hon sprang bara iväg som en idiot. Försökte jätte länge, även mamma kom ut och hjälpte mig. Men vi gav upp! Vilket jag inte borde gjort egentligen, men orken tog verkligen slut. Satt och grät i hagen för att jag blev så arg och frustrerad. Hon gjorde detta igår också.

Jag har länge kännt att vi inte kommer någon vart. Har inte varit motiverad till att rida eller något alls. Nu när hon beter sig såhär så funderar jag starkt på att sälja henne och sluta med hästar för gott. Mamma tycker jag borde ge det ett tag till, att det kanske går bättre när vi flyttat till klubben. Men jag tror verkligen inte det.

Jag tänker låta Solvind stå i flera dagar nu för jag vet att hon bara komma springa iväg i hagen. Jag jag inget tålamod att gå efter henne i flera timmar i hagen. Därför kommer jag inte ens försöka på några dagar, så får vi se hur det går. Om det är så att hon tappar muskler får vi bygga upp det när vi flyttar till klubben i september.

Just nu känner jag ingen kärlek till den hästen över huvudtaget!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0