Because i'm happy!

Som en stor sten lättades från mitt hjärta! Magnus (hovslagaren) var som sagt här idag, han sa att det inte var något fel på henne. Det som jag trodde var en hålvägg var bara ett gammal tramp, så inga problem med henne. Kan fortsätta sätta igång henne igen, han sa även att hon var väldigt fin i kroppen. Inga tappade muskler och bra i hull. Kändes så bra att höra, så kan nog dra upp tempot i igångsättningen lite!
 
Skrittade ut en bit efter att Magnus var här, blev barbacka då jag inte orkade sadla henne. Men när vi kom till galoppbackarna kunde jag inte låta bli att trava lite. Hon var satans pigg och ville gärna dra iväg i ett väldans tempo. Efter lite dragkamp gick det super tillslut. Jobbade henne även en aning i skritten, hon skötte sig jätte bra. Tror jag kan börja rida henne i paddocken lite hårdare snart och kanske även släppa ut henne i hagen med de andra hästarna. Det har torkat upp ganska bra i hagen nu, hoppas på att det håller i sig!
 
Imorgon tror jag ska rida ut igen, lite längre och även lite mer trav. Eller om jag ska longera henne. Kan inte riktigt bestämma mig. Kanske kan det vara vettigt att få bort lite av hennes energi innan vi provar på trav med sadel ute. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0