Varför åker jag tillbaka?

Det är många som har frågat mig varför jag åker tillbaka till lägret i Skåne. De brukar säga "de finns ju läger närmre Göteborg"
Men jag vill inte åka till ett läger som ligger nära. På Skyrup Country Club finns allt man letar efter på ett läger.

Fantastisk fin och stor anläggning med superfint stall med rymliga boxar, mycket utvistelse för sin häst. Enorma ridbanor med hinder och underlag i toppklass. Tränarna och ungdomsledare är proffsiga och vet vad de håller på med. 
Anna som äger stället är fantastisk trevlig och vill alltid att ska vara på topp vilket är hur bra som helst.

Då man rider 2 pass om dagen hinner man lära sig så otroligt mycket. 
Upplägget är super. Blandat med hoppning, dressyr, derbyträning och långritt där man rider och badar med hästen. Hur mysigt som helst! 
Jag och Solvind har kommit varandra mycket nära efter de gångerna vi varit där. För de som lånar häst där kam vara lugna för de finns en häst för alla!

Maten som serveras är hur god som helst, den lagas av en kock som är där hela veckan. Sovsalarna och stugorna är hur mysiga som helst. Även fast de är så många tjejer och killar där under veckan så lär man känna massa trevliga människor som man kan ha kontakt med genom hela livet. 

Det är inte bara ridning, utan vi gör så sjukt roliga kvällsaktiviteter. Såsom brännboll, hoppning utan häst, dans, yoga och massa annat kul. 
Det är verkligen de bästa stället i hela världen. 

Så varför åker jag då tillbaka? Jo, för att jag trivs, jag och Solvind blir ett team som är helt oslagbart. Men framför allt, man växer som människan under den veckan man är där.




Kommentarer
Lisa Fager

Skulle gärna åka tillbaka till AW men blir hemma detta år! Krypton har nog aldrig varit så fin som han var under lägret men får träna på egen hand iår!

Svar: Va tråkigt! Man är så sammansvetsad med sin häst när man är där
Emma

2014-12-30 @ 10:52:34
URL: http://lisafager.horseworld.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0