Mina mål med Solvind och ridningen

Jag tycker det är super viktigt att ha mål med olika saker, det blir så mycket roligare att hålla på då. Man har något att sträva efter!
 
Med Solvind har jag massa mål, vissa av dom är ganska små och har inte så stor betydelse hos vissa andra. Jag vill ha en bättre relation med Solvind, vi ska känna varandra som våran egna höger hand/hov. Utan och innan liksom. Jag vill ha en sådan relation som alla hajjar till för eftersom den är så speciell, att jag kan ha henne lös överallt och hon står där med mig och lämnar aldrig min sida. Men också att jag vill lära Solvind att lasta sig själv i transporten, hon ska även vara lugn i transporten. Hon kan bli lite stressad och börja sparka. Sedan finns det massa mål som man kommer på efter hand. Men dessa är de "viktigaste" målen med just Solvind. 
 
I ridningen är målen större och ganska "vanliga". Hopprädslan vill jag övervinna, jag vill kunna hoppa hinder på kanske 1.10 m utan att vara rädd. Dressyren vill jag bli bättre på men även att Solvind ska bli bättre på det och tycka dressyr är roligt. Det kommer bli svårt men skam den som ger sig,
Det hade varit kul att kanske komma ut på lite tävlingar, inga stora utan kanske bara någon lokal. Mest för att ha roligt tillsammans. Mitt mål med just hoppningen är att jag vill komma ut på en lokal nästa år, spelar ingen roll när nästa år bara det blir liksom. 
 
Eftersom jag alltid tyckt om westernridning vill jag börja med det på riktigt, kanske till och med börja tävla i western i någon gren. Men ska jag vara ärlig tror jag inte att det blir förrän jag blir vuxen och har en annan häst som redan är utbildad.
 
Detta var mina mål med Solvind och min ridning. Har ni några mål med era hästar? Dela med er!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0