Figaro

Angående jag skrev igår om jag ska bli ponnyryttare eller inte, jag kan berätta för er att det är inga planer på det. Jag håller mig till min polle plutt!
 
Men jag red faktiskt en ponny vid namn Figaro igår, det är min kompis Cassandra's foderponny nämligen. Jag har varit och hjälpt henne med hoppningen förut, remember? 
 
Igår var jag var med Cassandra i stallet där Figaro står. I slutet av ridpasset fick jag rida Figge lite, dock var jag inte förberedd så jag var inte klädd för det direkt. Jag hade converse och jeans, hjälm hade jag inte med mig heller så jag fick låna Cassandras som var i storlek 55 medan jag har 57-58 på min Lami-cell.
Det var väldigt ovanligt att rida ponny, har inte gjort det på flera år. Eftersom jag inte hade vettiga kläder att rida i red jag säkert som en kratta. Usch, måste sett hemskt ut!
 
Hur var Figaro att rida då? Jo asså, han är ingen lätt ponny. Stark som satan och han har en tendens att köra över ryttaren om man inte är riktigt bestämd mot honom. Men eftersom jag är van med att Solvind körde över mig ganska mycket visste jag hur jag skulle handskas med den lilla krabaten.
Det var bara att svänga in han på en liten volt när han försökte sticka med honom.
 
Hoppa fick jag göra också, ett litet kryss på kanske 50 cm. Men det räckte gott och väl för mig när jag inte var klädd och jag känner ju inte Figaro så det kändes bäst så. Men damn var den ponnyn taggar på hinder! Världens raket, jag är nog lite för bekväm med Solvind som har ett jämnt tempo hela vägen.
 
Hade varit kul att få rida han igen fast kanske med vettigare kläder så att jag inte ser ut som en nybörjare och rider som hejkomochhjälpmig!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0