Dags att tala ut

Hej på er
 
Som ni märkt har jag inte bloggat på mer än 2 veckor. Jag har min förklaring till det, lovar!
Just den förklaringen hade jag tänkt ge er nu.
 
För snart en månad sedan var det en sadelutprovare här för att rita ut en sadelmall för Solvind. 
De sadlarna hon hade med sig passade inte Solvind, men jag fick ett litet hum om vad för storlek hon ska ha osv. 
Hon kom fram till att Solvind hade ont i ryggen pga att jag ridit med en för trång sadel. Så jag fick ridförbud i 2 veckor för att Solvinds rygg skulle få komma undan tryck. Eftersom jag gjorde ungefär samma som sadeln, tryckte på ryggen alltså skulle jag därför låta hennes rygg vara ett par veckor för att sedan för rida igen men inte lika ofta tills jag har en sadel igen som passar henne.
 
Sadeln som jag haft till Solvind var inte bara för trång utan även ojämn i stoppningen eftersom jag suttit snett. Det kan vara en stor förklaring till varför Solvind hoppat konstigt och inte velat göra alla sakerna jag bett om. 
 
Jag är också tvungen att banta Solvind 150 kg innan jag kan köpa en ny sadel. 
 
När jag fick reda på allt detta kändes det som jag fick en stor fet knytnäve i ansiktet och en rejäl spark i magen. Jag har så dåligt samvete eftersom jag utsatt Solvind för detta. Så fort jag tänker på att jag ridit med den sadeln och blivit irriterad på stackars Solvind för att hon inte gjort som jag säger gör mig illamående. Jag vill bara försvinna för jag känner mig som världens sämsta hästägare.
 
Där har ni anledningen varför jag inte bloggat, jag har varit depp flera veckor och bara fjäskar mig så mycket jag kan för Solvind eftersom jag inte vill att hon ska hata mig.
 
Jag har ingen aning hur jag ska göra med bloggningen just nu, jag rider barbacka typ 2-3 gånger i veckan och resten busar jag med henne från marken. Hur vill ni att jag ska göra? Ska jag fortsätta blogga eller ska jag lägga ner det och börja igen när jag har en sadel igen?
 
Vet inte vart jag ska ta vägen!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0