Dagens Ridpass: Dressyr 3/9 2013

 
Idag var det dags för ridning igen, denna gången dressyr. Eftersom jag är sadellös fick det bli barbacka. 
 
Det blev mest jobb i skritt och trav faktiskt, jag har ganska dålig balans när jag galopperar på plan mark när jag sitter på hästryggen barbacka. 
 
Jag jobbade lite med övningarna som jag gjort på dressyrträningarna för Thomas, nu var det dock längesedan men jag gjorde så gott jag kunde. Hon var riktigt fin i traven idag måste jag säga. Hon blev jätte mjuk och följsam i båda varven. Vi gjorde lite ökningar också och det gick super bra verkligen! Det är så roligt när man märker resultat av allt slit.
 
Vi red mest på böjt spår idag, allra mest på volt men det blev lite serpentiner också. 
 
Det går bara bättre och bättre i dressyren nu, träningarna för Thomas gav resultat!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0