Dagens Ridpass: Bus i paddocken och uteritt 8/9 2013

 
Först släppte vi hästarna i paddocken så de kunde busa lite med varandra, det tyckte dom var riktigt roligt. De sprang runt som galningar, tvärstopp och ökade rejält på långsidorna. Så söta!
 
Efter att de hade fått sprungit en stund tog vi ut dom på en uteritt i skogen. Vi hittade en ny väg som ingen av oss har ridit på innan, dock kom vi inte jätte långt in i skogen innan vi fick vända eftersom marken blev för dålig så vi vågade inte rida mera. Men det fanns massa småstigar på olika ställen som vi ska testa någon dag då hästarna inte är trötta efter att ha busat runt i paddocken innan.
 
När vi kom tillbaka duschade vi av dom med schampoo, det tyckte Solvind om. Hon var riktigt varm efter ridturen i svår terräng. 
Det är tur att Solvind är så duktig när man duschar henne, hon står still. Dock vill hon gärna hjälpa till att hålla vattenslangen och så vill hon mer än gärna att jag ska bli lika våt som hon.
 
Imorgon ska jag nog longera henne i paddocken och använda mig av lite bommar tror jag.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0